10 pasi pentru o relaxare profunda – Respiratia adanca

respiratia adanca

Deoarece corpul are nevoie de oxigen pentru a hrani raspunsul la stres, poti reduce sau scurt-circuita stresul pe care il simti controlandu-ti respiratia. Atletii practica aceasta tehnica de multe ori chiar inainte de inceperea cursei.
Urmati aceste instructiuni pentru a opri respiratia superficiala si rapida care insoteste de obicei raspunsul la stres.

1. puneti-va o mana pe stomac;

2. trageti aer puternic din partea de jos a stomacului;

3. inspirati in timp ce numarati incet pana la 5;

4. simtiti cum va umpleti cu aer cald;

5. simtiti cum mana se ridica odata cu muschii stomacului;

6. expirati. Nu impingeti aerul afara. Lasati-l sa iasa incet pana numarati pana la 5;

7. cand eliberati aerul, zambiti;

8. faceti tot acest lucru de doua ori;

9. apoi respirati in mod normal in mod confortabil;

10. repetati acest ciclu de cate ori aveti nevoie pana cand respiratia vi s-a intors la ritmul normal.

Este recomandat sa zambiti atunci cand expirati pentru ca surasul este un stimulator natural al bunei dispozitii. In timp ce zambiti este dificil sa fiti stresati. Incercati un mic experiment. Ganditi ganduri negative, rautacioase in timp ce zambiti. Nu e asa ca e dificil?
Respiratiile adanci sunt o tehnica de relaxare care poate fi folosita oricand si oriunde. Nimeni din jurul vostru nu trebuie sa stie ce faceti. Folositi-le ori de cate ori simtiti ca organismul devine tensionat datorita stresului.

Va multumesc,

Psiholog Alina Blagoi