14 semne ca esti prea stresat

reducing_stress_at_home_and_work_SFWAD

Stresul se defineste ca fiind o stare de tensiune, incordare sau disconfort care apare atunci cand exigentele sau solicitarile mediului depasesc resursele, capacitatile sau posibilitatile individului. In dictionarul de psihologie sociala se defineste termenul de stres psihic ca fiind o stare de tensiune, de incordare si de disconfort, determinata de agentii afectogeni, cu semnificatie negativa, de frustrarea sau deprimarea unor stari de motivatie (trebuinte, dorinte, aspiratii), de dificultatea sau de imposibilitatea rezolvarii unor probleme.

Ca in orice afectiune punctul de plecare in a rezolva problema este in a cunoaste care sunt simptomele stresului.

Daca aveti mai multe din simptomele enumerate mai jos atunci probabil ca va confruntati cu un stil de viata stresant.

a) Simptomele stresului in plan cognitiv sunt:

1. Ai probleme cu memoria
2. Iti scade capacitatea de concentrare
3. Nu poti sa iei decizii
4. Gandesti negativ ”Nu pot!”, „Nu voi reusi!”, „Nu stiu sa fac!”, „Mie nu-mi iese!”
5. Ai stari de anxietate nejustificate

b) Simptomele stresului in plan emotional sunt:

6. Iti modifici frecvent dispozitia
7. Esti irascibil
8. Ai stari de depresie
9. Ai o stare de agitatie continua

c) Simptomele stresului in plan fizic sunt:

10. Ai dureri severe de cap sau migrene
11. Ai dureri de spate
12. Ai un disconfort toracic (ai dureri in piept)
13. Ai tulburari gastro-intestinale
14. Nu poti sa dormi

Expertii au ajuns la concluzia ca stresul este considerat “boala secolului XXI”, deoarece a inceput sa afecteze tot mai multe persoane. Cele mai frecvente boli cauzate de stres sunt: depresia, anxietatea, hipertensiunea, infarctul miocardic, accelerarea imbatranirii, chiar si moartea.
Gestionarea corecta a stresului este o abilitate esentiala pe care ar trebui sa o detina fiecare individ in parte.

Va multumesc,

Psiholog Alina Blagoi