21 reguli si principii si viitorul tau va fi garantat

000000-1-2

„Incepe cu ce nu-ti place” porneste de la o idee simpla: nu ai niciodata timp sa termini tot ce trebuie facut si apar intotdeauna lucruri sau stari parazite, care te opresc sa faci ce e mai important. Solutia pe care Tracy o explica pe parcursul a 21 de reguli porneste de la respectarea a trei principii: cel al capacitatii de decizie, cel al disciplinei si cel al determinarii.

Iata cele 21 reguli si principii

1.Pregateste-ti terenul:

Hotaraste-te ce vrei. Cla­ritatea este esentiala. Inainte de a incepe, notea-za-ti telurile si obiectivele pe o foaie de hartie.

2. Planuieste-ti din vreme fiecare zi:

Gandeste pe hartie. Cu fiecare minut pe care-l petreci plani­ficand, poti castiga cinci sau zece minute in exe­cutie.

3. Aplica Regula 80/20 in tot ceea ce faci:

Douazeci la suta din activitatile tale vor fi responsabile pentru optzeci la suta din rezultatele pe care le obtii. Asigura-te ca eforturile tale sunt intotdea­una concentrate pe acele 20 de procente de varf.

4. Tine seama de consecinte:

Sarcinile si prio­ritatile tale cele mai importante sunt cele care au cele mai grave consecinte, fie ele pozitive sau negative, in viata si munca ta. Concentreaza-te pe acestea mai presus de orice altceva.

5. Aplica in permanenta Metoda ABCDE:

Inainte de a incepe sa te ocupi de o lista de sarcini, acorda-ti un ragaz de cateva minute pentru a le organiza dupa valoare si prioritate, astfel incat sa fii sigur ca te vei ocupa de activitatile tale cele mai importante.

6. Concentreaza-te asupra ariilor cu rezultate-cheie:

Identifica si stabileste care sunt rezultatele pe care este absolut necesar sa le obtii pentru a-ti indeplini munca asa cum trebuie, si apoi ocupa-te de ele toata ziua.

7. Respecta Legea Eficientei Obligatorii:

Nu ai niciodata suficient timp pentru tot ce trebuie sa faci, dar se gaseste intotdeauna suficient timp sa te ocupi de lucrurile cele mai importante. Care sa fie acestea?

8. Pregateste-te in cele mai mici detalii inainte de a incepe:

Planificarea potrivita previne „perfor­manta” proasta.

9. Fa-ti temele:

Cu cat devii mai bine informat si mai priceput in sarcinile tale esentiale, cu atat mai repede incepi sa te ocupi de ele si cu atat mai repede le definitivezi.

10. Actioneaza-ti talentele speciale:

Stabileste cu exactitate care sunt domeniile in care esti foarte bun sau ai putea fi foarte bun, si straduieste-te sa implinesti acele lucruri concrete foarte bine.

11. Afla ce te impiedica:

Stabileste care-ti sunt punc­tele slabe sau piedicile de natura interna sau externa, care impun rapiditatea cu care-ti impli­nesti cele mai importante teluri, si concentreaza-ti fortele pe inlaturarea lor.

12. „De la un butoi la altul”:

Pentru a realiza sarci­na cea mai mare si mai complicata nu e nevoie decat s-o abordezi etapa cu etapa.

13. Asuma-ti responsabilitatea:

Imagineaza-ti ca trebuie sa pleci din oras pentru o luna si mun­ceste ca si cum ar trebui sa-ti inchei toate sarcinile majore inainte de a pleca.

14. Foloseste la maximum forta personala:  

Identifica-ti perioadele de maxima energie mentala si fizica de pe toata durata unei zile si structureaza-ti sarcinile cele mai importante si mai obositoare in jurul acestor intervale. Odihneste-te cat mai mult ca avea sa dai maximum de performanta.

15. Mobilizeaza-te si treci la fapte:

Fii propriul tau antrenor. Cauta binele din orice situatie. Con­centreaza-te asupra solutiei mai degraba decat asupra problemei. Pastreaza-ti mereu optimis­mul si atitudinea constructiva.

16. Grabeste-te incet:

Intrucat nu poti sa le faci pe toate, trebuie sa inveti sa amani cu buna stiinta acele sarcini care au o valoare nesemnificativa, astfel incat sa ai suficient timp pentru a te ocupa de acele putine lucruri care conteaza cu ade­varat.

17. Rezolva mai intai sarcina cea mai grea:  

Incepe fiecare zi cu sarcina cea mai dificila, acea sarcina care-ti poate aduce cele mai mari beneficii, tie si muncii tale, si impune-ti sa te ocupi de ea pana la definitivare.

18. Portioneaza sarcina:

Imparte sarcinile mari, complexe in bucati de mici dimensiuni si apoi rezolva mai intai o mica portiune din sarcina pentru a te mobiliza.

19. Imparte-ti timpul in bucati:

Organizeaza-ti ziua in intervale mari, in care sa te poti concentra perioade prelungite de timp asupra celor mai importante sarcini.

20. Fii tot timpul activ:

Fa-ti un obicei din a te misca cu rapiditate inspre finalizarea sarcinilor cheie. Fa-te cunoscut ca fiind genul de persoana care rezolva lucrurile repede si bine.

21. Acorda exclusivitate fiecarei sarcini:

Stabileste prioritati clare, apuca-te imediat de sarcina cea mai importanta si apoi lucreaza fara sa te opresti pana ce-ti termini treaba in totalitate. Acesta este secretul real al performantei de varf si al unui maximum de prodictivitate personala.

 Sursa: „Incepe cu ce nu-ti place” – Brian Tracy

Va multumesc,

Psiholog Alina Blagoi