31 semne ale abuzului emotional – Test

abuz 2

Treci printr-un moment dificil? Ai dificultati de comunicare, relationare, adaptare? Nu (mai) poti gestiona eficient propriile emotii? Nu (mai) reusesti sa gasesti solutii pentru problemele tale?

Spune-mi ce te framanta si vom gasi metoda potrivita tie pentru a te ajuta si a te vindeca.

Viata este frumoasa si merita traita!

Fa-ti o programare la numarul de tel: 0730/58.74.58 sau la adresa de e-mail: alina@alinablagoi.ro.

Te astept cu drag!

Cate dintre aceste afirmatii le bifezi ca fiind traite? S-ar putea sa fim surprinse sa descoperim ca toate acestea nu ne sunt deloc straine, ca le-am trait sau le traim in viata noastra fara sa stim ca din pacate, este vorba despre ABUZUL EMOTIONAL.

Simti cum ceva din tine moare incet, incet… simti ca nu te mai recunosti, nu mai stii care sunt visurile tale, pasiunile tale si mai simti cum uneori ai inima micuta – micuta, de teama sa nu gresesti, sa nu fii invinuit si anulat.

Abuzul emotional nu ne este evident atunci cand se intampla. Spre deosebire de abuzul fizic, oamenii care comit abuzul emotional si cei care sunt victimele lor, s-ar putea sa nu stie ca acesta se intampla.

Totusi… abuzul emotional poate fi mult mai distrugator decat cel fizic pentru ca ne influenteaza autoperceptia in mod foarte profund. Ne pierdem pe noi insine atunci cand lasam ca neadevaruri sa ne defineasca. Abuzatorul proiecteaza cuvintele sale, atitudinea sa sau actiunile sale asupra unei alte personae, care devine victima si face acest lucru pentru ca la randul sau, nu a reusit sa isi resolve rani din copilarie, ceea ce il face sa ii raneasca la randul sau pe ceilalti.

Din pacate, cei care recurg la abuzul emotional sunt, probabil, foarte ravasiti in interiorul lor si nu mai gasec un echilibru decat prin felul in care anuleaza o alta persoana; minimalizand-o, sinele lor capata importanta. Este important sa ne recunoastem in postura de victime ale unui abuz emotional insa. Abuzul emotional se intampla peste tot: in familie in relatia sot-sotie, parinti-copii, etc, la scoala, la serviciu, in caminul de student – peste tot!

Primul pas este deci, acela de a te recunoaste in situatia de abuz emotional. Apoi, cu aceasta detasare rationala vei reusi sa gasesti cele mai bune solutii pentru a iesi din criza.

TEST: Cate dintre aceste afirmatii le bifezi?

Umilinta, degradarea, dezaprobarea, negarea, critica, judecata:

1. Exista o persona (sau mai multe) care sa faca glume pe seama ta in fata altora?

2. Te sicaneaza, foloseste sarcasmul pentru a te umili si pentru a te degrada in fata celorlalti?

3. Cand te plangi de comportamentul sau iti spune –“a fost doar o gluma” sau “nu stii de gluma” si ca esti tu prea sensibil/a?

4. Iti spune ca ceea ce simti este “gresit”?

5. Exista o persoana (sau mai multe) care in mod constant te ridiculizeaza, te anuleaza, nu considera importante opiniile tale, sugestiile si sentimentele tale?

Dominatia, controlul si rusinea:

6. Simti ca o persoana (sau mai multe) te trateaza ca pe un copil?

7. Aceasta persoana te corecteaza sau te pedepseste pentru comportamentul tau “necorespunzator”?

8. Simti ca trebuie sa ceri “permisiunea” inainte de a merge undeva sau de a lua o decizie, oricat de mica?

9. Aceasta persoana iti controleaza cheltuielile?

10. Te trateaza ca si cand i-ai fi inferioara/ inferior?

11. Aceasta persoana vrea sa te faca sa simti ca doar ea are dreptate mereu?

12. Iti aminteste mereu de mici “nereusite” din viata ta?

13. Iti minimalizeaza reusitele, aspiratiile, planurile de viitor sau chiar pe tine?

14. Iti arunca priviri dezaprobatoare, dispretuitoare, care sa te faca sa te simti prost?

Acuzarile, invinuirile, trivialitatea, cerintele si asteptarile nerezonabile, negarea propriilor defecte:

15. Exista o persoana (sau mai multe) care te acuza de lucruri care sunt in mintea sa cand tu stii ca nu e adevarat?

16. Aceasta persoana nu are capacitatea de a se privi pe sine insasi cu amuzament?

17. Este extrem de sensibila daca altii fac glume pe seama sa sau fac orice fel de comentariu care sa tradeze o lipsa de respect?

18. Are probleme in a-si cere scuze?

19. Gaseste usor scuze pentru compirtamentul sau sau ii invinuieste pe altii pentru greselile sale?

20. Te invinuieste pe tine pentru problemele sau nefericirea sa?

21. Nu iti respecta in mod constant dorintele si incalca limitele pe care le trasezi?

22. Iti incalca intimitatea si te obliga sa faci lucruri care contravin sistemului tau de valori?

Distantarea emotionala, izolarea, abandonul emotional, neglijarea si tratamentul prin tacere:

23. Aceasta persoana foloseste o atitudine moracanoasa, „pune bot”, se retrage, nu iti mai ofera atentie si afectiune, atunci cand ceva nu ii convine?

24. Te abandoneaza si te neglijeaza ca forma de pedeapsa?

25. Joaca rolulul victimei pentru a arunca vina pe umerii tai, in loc sa isi asume responsabilitatea pentru actiunile si comportamentul sau?

26. Nu ii pasa sau nu observa ceea ce simti.

27. Nu iti arata pic de empatie si nu incearca sa afle mai mult despre ceea ce simti.

Codependenta:

28. Te trateaza cineva nu ca pe o persoana cu propria individualitate ci ca pe o extensie a propriei persoane?

29. Nu iti protejeaza barierele personale si divulga informatii fara aprobarea ta?

30. Nu iti ia in considerare cerintele si face ceea ce crede el sau ea ca „ar fi mai bine pentru tine”?

31. Iti cere un contact permanent si nu isi dezvolta o retea de suport printre prieteni sau familie. Tu trebuie sa i te oferi total.

Sursa:

Va multumesc,

Psiholog Alina Blagoi