40 citate de Eckhart Tolle despre cum sa Traim in Prezent

1

Eckhart Tolle este considerat unul dintre cei mai originali si mai inspirati calauzitori spirituali ai timpului nostru. S-a nascut in Germania, unde si-a petrecut primii 13 ani din viata. Dupa ce a absolvit Universitatea din Londra, a devenit cercetator si indnimator la Universitatea Cambridge. La 29 de ani, in urma unei transformari spirituale profunde, vechea sa identitate a fost literalmente dizolvata, si viata i s-a schimbat radical. Urmatorii ani si i-a dedicat intelegerii, integrarii si aprofundarii acestei transformari, care a marcat inceputul unei intense calatorii interioare. Eckhart Tolle nu s-a aliniat niciunei traditii sau religii, dar nici nu a respins vreuna. Invataturile sale transmit un mesaj simplu si in acelasi timp profund, cu claritatea si simplitatea vechilor maestri spirituali: exista o cale catre eliberarea de suferinta si dobandirea pacii interioare. In prezent, calatoreste mult, raspandindu-si invataturile in toata lumea. Din 1996, locuieste in Vancouver, Canada.

1. Calea normala este dificila, si nu a trai in prezent. Acceptarea prezentului este acceptarea vietii insesi, fiindca momentul de acum este inseparabil de viata. Asadar, nu va faceti un dusman din momentul de acum. Imprieteniti-va cu el.

2. Fiinta nu se afla doar dincolo, ci si inauntrul fiecarei forme de viata, ca esenta invizibila si indestructibila.

3. Cu cat sunteti mai identificat cu mintea dumneavoastra, cu atat mai mult suferiti. Sau puteti privi acest lucru si in felul urmator: cu cat sunteti mai capabil sa respectati si acceptati clipa Acum, cu atat sunteti mai liber de durere si suferinta – si de mintea egocentrica.

4. Identificarea sinelui cu mintea este cea care cauzeaza suferinta. Atunci cand se intampla acest lucru, mintea capata un caracter coercitiv. Cand reusesti sa scapi de acest lucru, atunci mintea este doar un instrument minunat, care poate exprima ceea ce apare de la nivelurile cele mai profunde.

5. Inceputul libertatii e intelegerea faptului ca nu sunteti ”ganditorul”. In momentul in care incepeti sa observati ganditorul, un nivel superior de constiinta devine activ.

6. Obisnuiti-va sa va intrebati: ”Ce se intampla in mine in acest moment?” Intrebarea va va indica directia corecta. Dar nu analizati, observati numai.

7. Urmariti aparitia oricarui sentiment defensiv. Ce aparati? O identitate iluzorie, o imagine din mintea dumneavoastra, o entitate fictiva.

8. Dati-va seama ca momentul prezent este tot ce aveti. Transformati clipa Acum in principalul focar de atentie al vietii dumneavoastra. Spuneti mereu ”da” momentului prezent.

9. Puneti capat vechiului tipar de negare a clipei Acum si de rezistenta fata de momentul prezent. Faceti un obicei din a va retrage atentia din trecut si viitor ori de cate ori nu va mai sunt necesare.

10. Prezenta este cheia spre libertate, deci numai acum puteti fi liber.

11. Folositi-va pe deplin simturile. Fiti acolo unde va aflati. Uitati-va in jur. Priviti numai, nu interpretati.

12. Cand creati o problema, creati durere. Este nevoie doar de o simpla alegere, o simpla decizie: ”Orice s-ar intampla, nu-mi voi mai provoca durere. Nu voi mai crea probleme.”

13. Nu va preocupati de rezultatul actiunii dumneavoastra, ci acordati atentie actiunii in sine. Rezultatele vor veni de la sine. Aceasta este o puternica practica spirituala.

14. Lasati trecutul sa moara in fiecare clipa. Nu aveti nevoie de el. Faceti referire la trecut numai atunci cand acest lucru este absolut relevant pentru situatia prezenta. Simtiti puterea acestui moment si plinatatea Fiintei. Simtiti propria prezenta.

15. Constientizati-va respiratia. Simtiti aerul intrand si iesind din corp.

16. Renuntati la asteptare ca stare mentala. Cand va surprindeti alunecand in asteptare… iesiti repede din ea. Intrati in momentul prezent. Fiti, pur si simplu, si bucurati-va de sentimentul vietii.

17. In viata dumneavoastra, nu acordati niciodata 100% din atentie lumii exterioare si mintii. Pastrati o parte in interior.

18. Observati-va rezistenta interioara. Observati-va atasamentul fata de durere. Observati ciudata placere pe care o derivati din sentimentul de nefericire. Observati impulsul de a vorbi si de a va gandi la aceasta. Rezistenta va ceda cand constientizati aceste lucruri.

19. Indiferent daca traiti singur sau aveti un partener, cheia ramane aceasta: sa fiti prezent si sa va intensificati prezenta printr-o si mai profunda concentrare a atentiei in clipa Acum.

20. Dragostea este o stare de spirit, nu o gasesti in afara ta, este mai mare decat tine. Daca intr-o relatie experimentezi atat dragostea cat si opusul, atunci traiesti o dragoste dependenta. Nu iti poti iubi partenerul, atat timp cat il ataci in minutul urmator.

21. Dragostea pe care majoritatea cuplurilor o experimenteaza este bazata pe o nevoie de completare. Intotdeauna te vei indragosti de cineva care iti raspunde nevoilor ego-ului tau, pentru a inlocui o dependenta si pentru a da un nou sens vietii tale. In acest fel frica si lipsa sunt inlocuite de dragoste.

22. In momentul in care partenerul nu-ti mai indeplineste nevoile, toate sentimentele negative pe care le simteai inainte sa te indragostesti, vor aparea din nou.

23. Cand stiti ca nu aveti pace, constiinta acestui lucru creeaza un spatiu de liniste care inconjoara lipsa dumneavoastra de pace intr-o imbratisare iubitoare si afectuoasa, care transforma apoi lipsa de pace in pace.

24. In fiecare moment, pastrati constiinta momentului, mai ales constiinta starii dumneavoastra interioare.

25. Invatati sa exprimati ceea ce simtiti fara sa invinovatiti.

26. Focalizati-va atentia pe emotiile din voi. Acceptati-le existenta. Nu le ganditi, nu lasati ca emotia sa devina gand. Nu judecati sau analizati; observati doar. Deveniti constienti de senzatiile legate de emotii dar si de cel care observa, Observatorul Tacut.

27. Tot ceea ce trebuie sa faceti este sa acceptati pe deplin momentul prezent. Atunci va veti simti bine aici si acum si veti fi impacat cu propria persoana.

28. Nu mai opuneti rezistenta vietii. Astfel veti gasi pacea.

29. Observati orice planta sau orice animal si lasati-le sa va invete ce inseamna acceptarea a ceea ce este si abandonarea de sine in clipa Acum.

30. Ori de cate ori simtiti negativismul aparand in interiorul dumneavoastra, acordati atentie lui Aici si lui Acum. Fiti prezent.

31. Nu cautati pacea. Nu cautati nici o alta stare decat cea in care sunteti acum. Pentru ca astfel veti crea conflict interior si rezistenta inconstienta.

32. Nu este nevoie sa acceptati o situatie de viata neplacuta. Recunoasteti pe deplin ca vreti sa iesiti din respectiva situatie. Apoi restrangeti-va atentia la momentul prezent fara a-l eticheta mental in nici un fel.

33. Daca situatia dumneavoastra de viata vi se pare nesatisfacatoare sau chiar intolerabila, numai prin abandonare veti putea sa spargeti tiparul de rezistenta inconstienta care perpetueaza situatia.

34. Daca intreaga situatie de viata este nesatisfacatoare sau neplacuta, extrageti din ea numai acest moment si abandonati-va in fata a ceea ce este.

35. Dimensiunea spirituala devine o realitate vie in viata dumneavoastra numai cand va abandonati.

36. Cand spuneti ”NU” unei persoane sau unei situatii, lasati raspunsul sa vina din intelegere, si nu dintr-o reactie. Lasati-l sa fie un ”nu” liber de reactie, un ”nu” de o calitate inalta, liber de orice negativism, pentru a nu crea astfel o noua suferinta.

37. Iluminarea aleasa in mod constient inseamna sa renuntati la atasamentul pentru trecut si viitor si sa transformati clipa Acum in principalul focar de atentie al vietii dumneavoastra. Inseamna sa alegeti sa ramaneti in starea de prezenta, si nu in timp.

38. Nu puteti ierta cu adevarat, nici pe altii, nici pe dumneavoastra insiva, atat timp cat sentimentul dumneavoastra de identitate deriva din trecut. Numai avand acces la puterea lui Acum, care este propria dumneavoastra putere, poate exista iertare adevarata.

39. Adevarul este ca singura putere care exista e continuta in momentul prezent: puterea propriei dumneavoastra prezente.

40. Alege-le pe cele cu care rezonezi si aplica-le in viata ta. Dupa ce reusesti sa bifezi una poti trece la urmatoarea si tot asa. Recomandarea mea ca prim pas, ar fi sa alegi pentru inceput un punct care iti place si sa il introduci in viata ta. Observa-i rezultatele, si treci mai apoi la urmatorul.

Va multumesc,

Psiholog Alina Blagoi