5 moduri prin care poti combate anxietatea

43333

Cand suntem anxiosi acest lucru este vizibil atat mental cat si fizic. Nu ne putem concentra, suntem iritabili si usor distrati si ca atare ineficienti. Exista tendinta de a dormi prost si de a fi obositi usor.

Si corpul se resimte prin batai mai puternice ale inimii (palpitatii, tensiune si dureri in muschi, inabilitatea de relaxare, transpiratie, rasuflari greoaie, ameteala, lesinuri, indigestie, etc).

Aceste simptome sunt considerate de persoanele anxioase drept boli serioase cum ar fi boli de inima sau cancer si astfel anxietatea se accentueaza.

Iata 5 moduri prin care poti combate anxietatea:

1. Stabileste-ti un program fix – creierul trebuie stimulat cu activitati si directive clare pentru a  gandi limpede.

2. Fa sport – s-a constatat stiintific faptul ca anxietatea este combatuta printr-o activitate fizica regulata. In timpul exercitiilor fizice se elibereaza endorfinele care imbunatatesc starea de spirit. 

3. Dormi suficient – corpul si mintea au nevoie de refacere pentru a fi puternice si pentru a face fata factorilor stresori externi. Starea de spirit este influentata de calitatea si de durata somnului (6-8 ore/noapte).

4. Mananca corect – o dieta echilibrata este recomandata pentru o stare generala buna de sanatate. Consumul de alimente bogate in calciu, fosfor si magneziu ajuta la reducerea stresului. Astfel, mancati zilnic fructe si legume proaspete, dar si seminte, nuci si cereale integrale.

5. Relaxeaza-te – fa meditatii, yoga, exercitii de respiratie, danseaza, picteaza sau fa orice activitate care-ti da o strare de bine, de confort.

Va multumesc,

Psiholog Alina Blagoi