7 metode de a-ti elibera mintea de gandurile negative

8

S-a stabilit ca o persoana are in jur de 10.000 de ganduri pe zi. Ce te faci cand majoritatea acestora sunt repetitive, obsesive si, cel mai periculos, negative? Acestea nu doar ca-ti afecteaza starea mentala, dar sunt si o sursa incredibila de stres, cu efecte negative asupra sanatatii generale, scazand puterea de lupta a sistemului imunitar si crescand inflamatiile din organism.

Cum multe voci ale medicinii functionale, cea care se bazeaza pe tratarea pacientului ca individ unic si nu a simptomelor unei boli, sustin ca propriile noastre ganduri sunt sursa fericirii sau a nefericirii noastre, iata cateva metode general acceptate pentru a lupta cu ele. Sau macar pentru a preveni dominatia acestor ganduri repetitive.

  1. Exercitiul prezentei

Spunem exercitiu pentru ca nu este usor sa fii prezent in ceea ce faci in fiecare clipa, aceasta capacitate trebuie antrenata. Meditatia este unealta principala impotriva gandurilor care te impiedica sa traiesti momentul. Cu ajutorul ei, vei invata ca tu nu esti gandurile tale, ci doar observatorul lor. Meditatia te ajuta sa tii pe loc avalansa de ganduri repetitive si sa te concentrezi pe momentul prezent.

  1. Incepe sa te apreciezi!

Cand tu iti urasti corpul si devii, asadar, principalul tau inamic, este imposibil sa te vindeci. Daca prin mintea ta se perinda doar frustrari legate de propria ta persoana, sa nu te miri ca starea ta de sanatate, fizica si mentala, nu este echilibrata. Incepi prin a te iubi si prin a te gandi in special la calitatile tale, fara sa mai pui accentul pe ce-ti lipseste. Este un pas important catre o stare de bine generala.

  1. Infrunta-ti temerile!

Primul pas in lupta cu temerile tale ar fi asumarea lor. A recunoaste si a accepta ca ele exista, blocate in mintea ta, acolo unde revin in fiecare zi, ca un cosmar care nu se mai termina, inseamna a le slabi puterea. Cum aceste frici iti ameninta sanatatea, infrunta-le! Recunoaste, cu voce tare, de ce te temi, vorbeste cu o persoana apropiata sau cu un psiholog.

  1. Fa un prim pas detoxifierea tehnologica!

Ne-o fi usurat Internetul viata, dar ne-a si alienat, in egala masura. De cate ori trecem in revista tot ceea ce se intampla in retelele sociale, postarile, comentariile si fotografiile altora, dam drumul avalansei de ganduri sa puna stapanire pe mintea noastra. Iesi din aceasta inchisoare virtuala, fii prezent si incearca sa socializezi intr-un mod calitativ si benefic pentru mintea ta. Fata in fata. Un prim pas spre detoxifierea tehnologica este sa nu-ti incepi si sa-ti termini ziua verificand conturile sociale. Incearca sa umpli acest timp cu exercitii de tai-chi si yoga, disciplinele care te ajuta sa-si recapeti echilibrul si linistea interioara.

  1. Dirijeaza-ti mintea spre o gandire pozitivea!

Daca tot ti se pare greu sa-ti alungi gandurile, concentreaza-te macar pe unele pozitive. Gandeste-te la o vacanta si la lucrurile placute pe care le vei face atunci, asculta muzica meditativa sau clasica, citeste o carte cu un subiect amuzant sau suna un prieten cu care iti face placere sa stai de vorba.Ceea ce ne aduce la urmatorul sfat…

  1. Petrece cat mai mult timp cu prietenii care te remonteaza psihic!

Ii stii, sunt foarte usor de recunoscut. Dupa o conversatie sau un timp petrecut in compania lor, obtii o stare de bine inexplicabila. Nu vorbim doar de oameni pozitivi, ci si de cei care iti capteaza indeajuns de mult atentia, pentru a reusi sa te mentii angrenat in prezent. Si sa iei o pauza de la gandurile negative. Sunt nu doar oameni care iti ridica, cu un sfat realist si sincer, moralul, dar si aceia in preajma carora poti fi tu insuti. Tine-i la distanta pe amicii care, desi bine intentionati, iti hranesc gandurile negative sau pe aceia care intorc intotdeauna conservatia catre ei si ceea ce li se intampla lor, astfel incat sa ajungi sa preferi monologului lor pe cel al gandurilor tale.

  1. Nu lua lucrurile personal!

De fiecare data cand te simti jignit, organismul tau sufera odata cu tine. Retrairea unui moment sau a unei conversatii care te-au jignit are un impact negativ asupra sanatatii tale. A nu lua totul personal pare mai usor de zis decat de facut, dar incearca acesta abordare: considera ca acea persoana nu a fost rau intentionata si gandeste-te ca a o ierta este parte a vindecarii tale. Nu esti un om slab daca treci peste astfel de situatii, ci unul care nu vrea sa-si faca singur rau, prin frustrari si manii care ard latent in interior. Uita si iarta si vei vedea ca si gandurile negative vor inceta sa se mai intoarca!

Sursa:

Va multumesc,

Psiholog Alina Blagoi