85% dintre noi NU RESPIRAM CORECT (iata cum trebuie sa respiram)

Procesul de respiratie este de obicei privit ca o functie automatica de inhalare a oxigenului si de expirare a dioxidului de carbon. Din acest motiv, nu acordam prea multa atentie modului in care respiram. Cu toate acestea, medicii avertizeaza ca 85% dintre noi nu respiram corect.

respiratia-corecta

Respiratia afecteaza toate sistemele si procesele din corp: sistemul nervos, muschii, inima, concentrarea si memoria, somnul si nivelul de energie. 

La o simpla analiza, putem observa ca cei mai multi dintre noi efectuam o respiratie din piept, care este considerata gresita.

Specialistii au aratat ca cel mai benefic mod de a respira este din diafragma, sau din abdomen.

Respiratia abdominala este considerata de altfel cea normala.

Neajunsurile respiratului din piept

Respiratia din piept este scurta si superficiala.

Atunci cand respiram din piept, folosim doar o parte mica din capacitatea plamanilor. Acest lucru inseamna ca organismul nostru nu este oxigenat in mod corespunzator. Respiratia abdominala este profunda, si permite o mai buna oxigenare a celulelor corpului si o utilizare optima a capacitatii plamanilor.

Atunci cand respiram umfland diafragma (abdomenul), putem trage mai mult aer in piept, si astfel oxigenul patrunde adanc la nivel celular.

Cum putem verifica daca respiram corect

Acest exercitiu simplu ne poate ajuta sa vedem daca respiram din piept sau din diafragma.

1. Puneti mana stanga pe piept, si mana dreapta pe abdomen;

2. Respirati profund si observati care mana se ridica mai mult.

respiratia-abdominala

respiratie-din-abdomen

Daca mana stanga (impreuna cu umarul) este cea care se ridica prima si cel mai mult, inseamna ca respirati din piept, adica incorect. Nu va ingrijorati, respiratia corecta se poate invata. Este nevoie de o practica perseverenta pentru a face aceasta schimbare si a ne deprinde organismul cu noua tehnica de respiratie. Exercitii simple de respiratie corecta  Putem face acest lucru stand culcat, sau in picioare. Cu toate acestea, ne este mai usor sa urmarim miscarea abdomenului atunci cand stam intinsi.

1. Intindeti-va la orizontala, cu genunchii ridicati;

2. Puneti mana stanga pe piept si mana dreapta pe abdomen. Inspirati umfland nu pieptul, ci burta, sau abdomenul timp de 3 secunde

3. Expirati timp de 6 secunde

4. Repetati procedeul, inspirand profunda, expirand rar

Mana asezata pe abdomen va va ajuta sa observati si sa controlati respiratia. Daca veti face acest exercitiu pret de 10 minute in fiecare zi, sau cateva minute de mai multe ori pe zi, respiratiei se va corecta si se va adapta acestui nou procedeu. In timp, corpul se va obisnui sa respire din abdomen, devenind astfel un act inconstient.

Beneficiile respiratiei abdominale

Utilizarea eficienta a diafragmei si cresterea cantitatii de oxigen aduc beneficii intregului organism. Foarte multe boli pot fi tratate prin corectarea respiratiei.

— Oxigenarea crescuta a sangelui si tesuturilor

– Cresterea nivelului de energie si rezistenta la efort

– Reglarea batailor inimii (la cei care au palpitatii)

– Imbunatatirea digestiei si asimilarea nutrientilor si medicamentelor

– Detoxifierea corpului

– Stimularea sistemului imunitar

– Imbunatatirea digestiei

– Reducerea anxietatii si stresului

– Cresterea nivelului de serotonina si beta-endorfine (hormonul fericirii)

Un alt avantaj extrem de important al respiratiei abdominale profunde este ca ne ajuta sa fim mai relaxati, sa ramanem calmi in situatii tensionate, si sa dormim mai bine.

Contraindicatii

Respiratia abdominala este contraindicata femeilor gravide (mai ales in ultimile luni de sarcina) si persoanelor operate la nivelul abdomenului. Daca acest tip de respiratie provoaca dureri, este bine sa incetati aceasta practica.

Sursa: https://lataifas.ro/ganduri-idei-citate

Va multumesc,

Psiholog Alina Blagoi