Autovindecarea

00000000000.12

In fiecare dintre noi exista o forta mai presus decat orice boala.

Ar fi de un folos urias sa invatam sa o folosim, pentru a ne recastiga sanatatea.

Organismul nostru a fost creat pentru a se mentine sanatos de la sine, cu pro­priile-i puteri. In fiecare dintre noi exis­ta un doctor care ne trateaza cu aceeasi grija si buna­vointa, indiferent daca avem sau nu card de sana­tate. Si care este gata sa ne sara in ajutor zi si noap­te, la sfarsit de saptamana ori in zilele de sarba­toare.

Numele lui? „Doctor Ego”, adica pro­priul nostru organism, pozitionat, de la natura, pe auto­reglare si capabil sa vindece, cu propriile-i pu­teri, peste jumatate din totalitatea afectiunilor acute cu care ne confruntam. Daca in urma cu doar un dece­niu, afirmatiile acestea pareau povesti, acum ele au fost dovedite.

„Da”, afirma specialistii, „vin­de­catorul dinauntrul nostru stie sa lipeasca oasele rupte, sa regenereze celulele din piele, din sange sau din ficat, sa inlature, cu ajutorul enzimelor re­paratorii, defectele din ADN (substanta eredi­tara).

Adeseori, toate acestea func­tioneaza fara un ajutor activ. Sistemul imunitar invinge fara proble­me o raceala sau o infectie in­testinala, atata vreme cat noi ii oferim organismului odihna necesara.

Dar lucrurile stau cu totul altfel, in cazul pro­blemelor acute de sanatate. Cei ce se lupta cu un colon iritabil, migrene, reumatism, alergii sau du­reri de spate persistente ar face bine sa-si activeze tintit fortele vindecatoare, respectand cele 5 stra­tegii pe care vi le prezentam mai jos:

Pasul 1
Eliberati drumul vindecarii

Pentru a ne activa fortele de autovindecare pe care le avem de la nastere fiecare din noi, e ne­voie, inainte de toate, sa dam la o parte blocajele pe care singuri ni le pu­nem in drum. Este vor­ba despre deprinderile gresite ale vietii de zi cu zi, pe care nu le mai sim­tim ca nocive: fast-food-ul, lipsa de somn, fumatul sau excesul de alcool.

Cei ce dorm prea pu­tin, mananca in exces burgeri si cartofi prajiti si isi mentin nivelul de stres ridicat anihileaza complet capacitatea or­ga­nismului de a se apa­ra, si autovindecarea este blocata. Printre re­co­man­dari, mai ales pentru supraponderali, se afla si portiile mai mici in farfurie.

Reducerea caloriilor este una dintre cele mai eficiente masuri, capabile sa activeze vinde­carea, mai ales in cazul afectiu­nilor cronice.

Dupa cum arata studiile, reducerea caloriilor atenueaza artroza, hipertensiunea, diabetul si mi­gre­nele, permitand mecanismelor reparatorii gene­tice sa functioneze mai bine.

Pasul 2
Gasiti-va propria cale medicala

Experienta arata ca drumul spre vindecare nu este nici drept si nici previzibil. Este nevoie, ade­seori, de rabdare si de flexibilitate. Pentru ca bolile grave nu pot fi eradicate doar prin puterea plan­telor, a luminii sau a gandirii.

Celor ce combina inteligent medicina alopata cu metode comple­mentare, tratamente cu plante, medicina traditio­nala chineza sau indiana, acupunctura, homeopatie, miscare si sport, li se deschid noi perspective. In multe cazuri, chiar si simpla decizie de a lua fraiele vindecarii in propriile maini produce primii pasi spre vindecare.

Recomandare: Intrebati medicul de familie ce metode alterna­tive ati putea folosi si profitati de experienta altor pacienti.

Pasul 3
Iesiti din zona de confort

O mare parte din fortele de autovindecare functioneaza dupa o sche­ma pe care medicii o nu­mesc „principiul reac­tiei la stimuli”: un im­puls din exterior, primit de or­ganism, ii repune aces­tu­ia, incet-incet, in func­tiune forta desta­bilizata.

Acest impuls (de obicei este vorba de ceva care irita) este folosit de o multime de metode tera­peu­tice: de la trata­men­tele cu apa calda si rece ale lui Kneipp, la acele infipte in piele de acu­punc­tori si pana la ma­sajele musculare.

Si puterea vindecatoare a miscarii functio­neaza, partial, dupa acest model. Activitatea fizica „im­pinge” dozat organismul sa iasa din zona sa de confort.

Succesele sunt, uneori, senzationale. Ast­maticii „antrenati” fizic fac mai rar crize de su­focare, diabeticilor de tip 2 le scade nivelul glice­miei si nevoia de insulina, iar persoa­nele cu de­pre­sii isi recastiga increderea. Miscarea ca medi­ca­ment actioneaza cu succes chiar si in tera­pia anti-cancer.

Mai ales in cazul cancerului in­testi­nal, sportul reduce rata de mortalitate cu 30 de pro­cente. Este mai mult decat s-ar putea spera de la chimioterapie.

Pasul 4
Faceti-va aliati de nadejde

Relatiile cu familia si prietenii reduc numa­rul imbolnavirilor si grabesc regenerarea. Este o obser­vatie pe care o fac tot mai multi medici in legatura cu pacientii lor. Persoanele cu forte de autovin­decare puternice se afla, de regula, intr-un echilibru psihic si social.

Explicatia o ofera psihoneuroimu­nologia, care se ocupa cu „colaborarea” dintre psi­hic si imunitate. „Im­pli­cat in relatiile sociale si neapasat de spaime sau de stresul cronic, sistemul imunitar al or­ganismului functioneaza, in mod evident, mai bine”, spun expertii.

Sprijinul vine si din partea unor „susti­natori” din alte „lumi”: Dumnezeu, Iisus, Mai­ca Dom­nu­lui. Sute de studii ajung la concluzia ca oamenii care urmeaza regulat o practica spiri­tuala au nevoie de mai putine calmante dupa o operatie, de­pa­sesc mai repede o depre­sie sau se vin­deca mai usor dupa un atac de cord.

Faptul ca spiri­tua­­litatea ac­tioneaza ca un me­dicament are mul­te cauze. Stre­sul dau­na­tor poate fi, de pil­da, redus, da­ca ne pu­tem „dele­ga” gri­jile, catre o in­stan­ta su­perioara. Si trai­rea transcen­den­tala din timpul meditatiei sau al rugaciunii re­prima nelinistile lu­mesti si durerile.

Pasul 5
Acordati-va pauze regulate de odihna (refacere)

Medicul dinauntrul nos­tru atinge forma maxi­ma atunci cand organismul isi gaseste odihna. Re­la­xarea stimuleaza procese extrem de importante din trup. Iri­garea cu sange se amelio­reaza, iar pro­cesele inflama­torii cedeaza.

Si pentru ca infectiile produc numeroase boli, de la arterioscleroza, in­farct miocardic si reu­matism, pana la intestinul iritabil, odihna si relaxarea actioneaza ca un re­mediu universal. Practicati consecvent respiratiile ur­marite mental si luati-va mai multe pauze de rela­xare pe zi.

Atentie! 4 simptome care cer interventia medicului

Autovindecarea isi are si ea limitele ei. In cazurile urmatoare, trebuie consultat medicul:
* Febra: Daca scade si creste brusc sau daca tine mai multe zile.
* Scaderea in greutate: Daca se pierd peste 5% din totalul de kilograme in 3 luni (involun­tar).
* Dureri de spate: Daca apar insotite de febra si paralizie (la picioare).
* Dureri de cap: Daca sunt puternice, insotite de febra, ceafa intepenita sau de simptome neu­rologice (de ex. dereglarea vede­rii).

Sursa: http://www.formula-as.ro/2016/1243/terapii-alternative-58/autovindecarea-21548

Va multumesc,

Psiholog Alina Blagoi