Cum sa scapi de teama si nesiguranta

0000000000.1

La un moment dat, cu totii am experimentat frica – acel sentiment cand inima iti goneste in afara controlului, palmele iti transpira si ti se taie respiratia. Teama are efecte foarte reale asupra corpului, iar aceste efecte sunt menite sa ne protejeze de pericol. In viata de zi cu zi, o portie mica de frica sau nesiguranta poate fi benefica, prin aceea ca te mentine gata de actiune si motivat. 

Totusi, cand teama si nesiguranta eclipseaza bunul simt, aceste nesanatoase procese de gandire iti pot intuneca judecata si te pot impiedica sa iti realizezi telurile.

Mai mult, anxietatea constanta, indoiala de sine si teama irationala pot cauza o miriada de probleme de sanatate, inclusiv tulburari digestive, dureri de cap, depresie, hipertensiune si chiar probleme cardiovasculare.

Este important sa fii constient de propriile tale temeri si sa recunosti daca si cand te impiedica acestea sa traiesti viata pe care o meriti cu adevarat.

 Cum sa scapi de teama si nesiguranta

 1. Identifica-ti temerile si nesigurantele

Fa o lista a tuturor temerilor tale. Primul pas in a elimina frica este de a recunoaste exact care este acel lucru care te face infricosat. Este o teama de esec? Respingere? De a arata prost?

Odata ce ti-ai indicat cu precizie temerile, gandeste-te de ce te infricoseaza acele lucruri. Sunt temerile tale inradacinate in logica sau ele sunt produsele propriilor tale emotii?

 2. Inceteaza sa te gandesti prea mult la orice

Desigur, este bine sa te gandesti la o situatie inainte sa iei o decizie majora, dar prea multa gandire te impiedica sa faci de fapt ceva.

Si daca nu actionezi niciodata asupra ceva, nu o sa mergi niciodata inainte. Deci inceteaza sa supra-analizezi fiecare lucru marunt, nu iti mai vorbi tie insuti despre luarea deciziilor si in loc de asta, doar actioneaza!

 3. Descopera-ti punctele tari si insista asupra lor

Cand iti reamintesti de lucrurile la care esti bun si ce iti place la tine, castigi mai multa incredere si incepi sa scapi de frica ta.

Data viitoare cand simti acel sentiment de gol in stomac, incearca sa te gandesti la cel putin trei puncte tari pe care le ai si care te fac unic.

 4. Fa exercitii fizice si mananca bine

Cu totii stim ca exercitiile fizice si o dieta sanatoasa sunt bune pentru corp, dar un stil de viata sanatos poate de asemenea sa imbunatateasca si starea ta de spirit si sa te faca sa te simti mai relaxat, echilibrat si increzator.

Acest lucru, la randul ui, este o cale sigura de a invinge anxietatea si nesiguranta.

 5. Stabileste-ti teluri clare

Fara un plan, este foarte usor sa te pierzi si sa te simti ca si cand nu ai vreun scop in viata. Stabilirea de teluri iti poate oferi o directie si te poate forta sa te ridici deasupra temerilor tale pentru a infaptui lucrurile pe care le vrei in viata.

In plus, pentru fiecare jalon sau tel pe care il atingi, vei dobandi acel imbold suplimentar de incredere care te va ajuta sa treci peste nesigurantele tale.

Cand se ajunge la ea, teama este in mare parte un produs al mintii si mai mult o zbatere launtrica decat ceva care sa aiba de-a face cu realitatea lumii exterioare.

Daca privesti inauntrul tau, ai incredere in deciziile tale si inveti sa te iubesti pe tine insuti, vei gasi ca temerile tale se vor disipa si poti sa continui sa te bucuri de tot ceea ce iti ofera viata.

Surse: http://www.huffingtonpost.com/dr-cynthia-thaik/fear_b_4582203.html; https://viataverdeviu.ro/nu-te-lasa-paralizat-de-frica

Va multumesc,

Psiholog Alina Blagoi

 Retineti:

 A comenta pe acest site (ca si pe oricare altul) este un privilegiu, nu un drept.

 De aceea, va rugam:

Referiti-va, pe cat posibil, doar la subiectul postarii.
Folositi un limbaj decent.
Daca intrati in polemici cu alti comentatori, folositi argumente, nu injurii.

Comentariile care nu respecta aceste cerinte nu vor putea fi publicate.
Va multumim si va asteptam cu interes opiniile si sugestiile.