Decalogul unei zile sanatoase si echilibrate

000000.2

      Pe langa alimentatie sanatoasa si miscare, mai este nevoie si de alte „ingrediente” pentru a putea trai fericiti si sanatosi pana la adanci batraneti. Odihna si zambetul sunt doar doua dintre ele.  Neurochirurgul Alexandru Vlad Ciurea ne ofera un „decalog” al unei zile sanatoase si echilibrate.

 Prima „porunca”: Cine se trezeste de dimineata, sanatos ajunge

Sa ne trezim cat mai de dimineata! In popor taranul se culca o data cu gainile si se scoala la cantatul cocosului. Trezirea trebuie sa fie dimineata, nu la ora 10:00. Daca ne-am trezit la 9:00 sau la 10:00, sigur suntem obositi.

A doua „porunca”: Aerul curat, sanatate pentru creier

Sa nu mergem direct sa mancam, sa deschidem chemarea frigiderului. Sa iesim afara, sa respiram aer curat! Aerul asta se duce nu in plamani cum crede toata lumea, ci exact in creier. Se deschid toate ferestrele ca sa iasa toate duhurile rele.

A treia „porunca”: Te misti, deci existi

Dupa ce s-au deschis ferestrele si incepe creierul sa functioneze, facem urmatorul pas: facem cativa pasi. De ce facem pasi? Nu ca asa spune Guvernul, ci ca punem circulatia, inima, care imediat ne ajuta si mergand, am facut motilitate. Te misti si existi, a spus un japonez.

A patra „porunca”: Ziua buna se cunoaste dupa dusul de dimineata

Dupa, ne intoarcem si exista aceasta igiena si toaleta perfecta a organismului in care aruncam toate elementele toxice din noi pentru ca miscarile pe care le facem dimineata la dus sunt chiar miscarile din yoga, dar noi nu mai stim lucrul acesta.

A cincea „porunca”: Micul dejun, luat in liniste

Dupa aceea se mananca. Masa trebuie sa fie linistita, fara telefoane, fara o serie intreaga de bombardamente, fara o agitatie in jurul mesei.

A sasea „porunca”: Sanatatea din ceasca

Am ajuns la un element esential. Ceaiuri sau cafea. Este bine sa se bea in genereal o ceasca incet, linistit, si ca placere si ca digestie.

A saptea „porunca”: Zambet pentru o sanatate mai buna

Inca un secret, al 7-lea: zambetul. Cel mai bun prieten al omului, mai ales al creierului, nu este calculatorul, este zambetul. Modifici psihicul tau si capacitatea ta functionala, iar pentru cei din jur care probabil sunt incordati, relaxeaza totul!

A opta „porunca”: Alimentele usoare, ideale pentru masa de pranz

Alimentatia la pranz – celula nervoasa nu doreste multa mancare la pranz. Daca am mancat ca si capcaunii, facem asa o burta mare si cadem jos si sangele tot se duce in burta, iar aici sus nu mai ramane nimic.

A noua „porunca”: Masa de seara, cat mai usoara

Masa de seara trebuie sa fie cat mai usoara posibila fara o incarcare cu multe produse de carne si grase si fara o suprasolicitare ca nu soliciti numai creierul. Soliciti pancreasul, soliciti tubul digestiv, soliciti inima, nu trebuie incarcare la nesfarsit pentru masa de seara. Din nefericire, un obicei extrem de prost – incarcare cu alcool seara, care nu duce in mod deosebit la ceva bun. De aici urmeaza o serie intreaga de afectiuni.

A zecea „porunca”: Somnul dulce mult aduce

Am ajuns la punctul cel mai important – somnul. Somnul de care ne batem joc cu totii. Lumea a uitat: cand trebuie sa ne culcam? Odata cu gainile. De ce? S-a dovedit pe o serie intreaga de aparate, electroencefalografie ca cel mai bun somn este intre ora 10:00 si 12:00 seara. Opriti televizoarele, opriti telefoanele, opriti toate aceste lucruri si odihniti-va! Ce credeti ca se intampla in organismul nostru? Este o curatare a creierului. Partea superioara a creierului doarme, partea interioara este viata noastra vegetativa in care toate organele functioneaza si ne curata cu ocazia asta creierul, intreg organismul se linisteste si a doua zi pornim de la capat.

Sursa: http://www.digi24.ro/

Va multumesc,

Psiholog Alina Blagoi