Descopera metodele de eliminare a stresului care functioneaza pentru tine

human brain that embraces word stress

Stresul psihologic se refera la incapacitatea unei persoane de a raspunde adecvat la amenintarile emotionale sau fizice, reale sau imaginare.

Semnele stresului sunt cognitive, emotionale, fizice sau comportamentale, incluzand: gandirea defectuoasa, o privire de ansamblu negativa, griji excesive, instabilitate dispozitionala, iritabilitate, agitatie, incapacitatea de a se relaxa, sentimentul singuratatii, izolare, depresie, dureri somatice, diaree sau constipatie, ameteli, greturi, dureri toracice, palpitatii, mancatul in exces sau pierderea apetitului, neglijarea responsabilitatilor, cresterea consumului de alcool, nicotina sau droguri.

Gestionarea propriilor emotii este o aptitudine ce poate fi dezvoltata cu ajutorul instrumentelor de control si de gestionare a stresului si a celor care au capacitatea de a va dezvolta comunicarea.

Competenta de a reduce stresul

Realizeaza atunci cand esti stresat

  1. Primul pas catre reducerea nivelurilor de stres este acesta. Cum reactioneaza organismul tau atunci cand esti stresat? Muschii tai si stomacul sunt incordati sau relaxati? Palmele tale sunt inclestate? Respiratia este superficiala?

Identifica modul in care reactionezi la stres

  1. Fiecare dintre noi reactionam diferit in fata stresului. Daca ai tendinta de a deveni nervos sau agitat atunci cand esti supus presiunii stresului, activitatile recomandate sunt cele care te calmeaza, meditatia sau plimbarile in natura de exemplu. Daca ai tendinta de a deveni depresiv sau izolat in momentele in care esti stresat, activitatile recomandate sunt cele care te pot stimula, inotul de exemplu. Daca ai tendinta de a ingheta atunci cand esti supus stresului, este necesar sa te implici in activitati care iti ofera, in acelasi timp, atat confort cat si stimulare.

Descopera metodele de eliminare a stresului care functioneaza pentru tine

  1. Cea mai buna modalitate prin care poti sa elimini stresul din viata ta este reprezentata de implicarea mai multor simturi din categoria celor cinci simturi principale. Fiecare dintre noi raspundem intr-un mod diferit acestor simturi, asa ca trebuie sa descoperi simturile care au puterea de a te energiza. De exemplu, daca esti o persoana care tinde sa fie vizuala, poti elimina stresul din viata ta cu ajutorul imaginilor care vor inalta starea de spirit. Daca esti o persoana auditiva, timpul petrecut langa o cascada sau langa un rau, te poate linisti.

Tehnicile de management al stresului includ:

  • trainingul autogen
  • psihoterapia cognitiva
  • psihoterapia de grup
  • rezolutia conflictului
  • exercitiul fizic
  • meditatia
  • gasirea unui hobby
  • expresia artistica
  • tehnici de respiratie
  • tehnici de relaxare
  • managementul timpului
  • ascultarea muzicii

Va multumesc,

Psiholog Alina Blagoi