Un exercitiu de respiratie – Fericirea este contagioasa!

sunt-fericit

In anul 1948, oamenii de stiinta au inceput desfasurarea celui mai complet studiu asupra afectiunilor vasculare realizat vreodata. 60 de ani mai tarziu, studiul care poarta numele de “Framingham Heart” continua. Deoarece acest studiu implica atat de multi oameni si se intinde pe o astfel de perioada lunga de timp, exista multe aspecte importante pe care oamenii de stiinta continua sa le studiueze. Una dintre concluziile principale ale acestora face referire la teoria fericirii.

Oamenii de stiinta au descoperit ca experimentam fericirea intr-o mare masura prin intermediul conexiunilor sociale. Prin urmare, cei din jurul tau iti influenteaza intr-o foarte mare masura starea de spirit. De fapt, o schimbare pozitiva intr-o singura persoana afecteaza pe toata lumea din grupul respectiv. Probabilitatea ta de crestere a fericirii se imbunatateste cu aproximativ 15% in cazul in care prietenul tau cel mai apropiat este fericit si cu 10% in cazul in care prietenul unui prieten de-al tau este fericit.

Acestia au descoperit si cuantificat ceea ce inteleptii au cunoscut cu mii de ani in urma: fericirea este contagioasa.

Multi dintre noi practicam yoga, ne plimbam sau mergem la bazinul de inot pentru ca ne simtim imediat bine dupa aceste tipuri de activitati. Activitatile fizice stimuleaza eliberarea de endorfine, substante chimice care ne fac sa ne simtim bine imediat. Simtindu-ne mai bine si fiind mai fericiti, de asemenea, ii influentam si pe ceilalti sa fie mult mai fericiti. In acest fel ne cream lumea din jurul nostru, gand cu gand. Cu alte cuvinte, avem asupra celor din jurul nostru o influenta mult mai mare decat ne-am putea imagina.

Vechile sutre yoga precizeaza ca, daca noi suntem echilibrati mental, fizic si emotional, atunci putem sa ne traim viata la adevaratul nostru potential. Pentru a aduce un plus de echilibru in viata noastra, in Pratpaksha Bhavana (capitolul 2,33) suntem invatati sa eliminam gandurile negative prin excluderea acestora din atentia noastra. In loc sa ne irosim energia pretioasa sau sa rezistam in fata gandurilor negative, le putem inlocui cu cele pozitive. Cu trecerea timpului, acest proces de inlocuire devine din ce in ce mai puternic si mai eficient.

In momentele in care simti ca este necesar sa adaugi un plus de optimism perpectivei tale, implica-te in practicarea acestui simplu, dar eficient, exercitiu de respiratie:

Inspira – Sunt fericit

Expira – Sunt recunoscator

Inspira – Sunt inspirat

Expira – Sunt recunoscator

Inspira – Sunt iubitor

Expira – Sunt recunoscator

Inspira – Sunt plin de speranta

Expira – Sunt recunoscator

In timpul acestui exercitiu incearca sa simti cu adevarat starile pe care le transmit aceste cuvinte profunde. Intr-o lume in care aproape totul devine “viral”, de ce fericirea nu ar putea sa devina la fel de “virala”?

Iubeste-te pe tine, iubeste clipa, iubeste-ti viata!

Sursa

Va multumesc,

Psiholog Alina Blagoi