Ingrijorarea si gandurile negative iti afecteaza creierul in mod negativ

0.2

Aminteste-ti gandurile care ti-au trecut prin minte in cursul zilei de astazi. Apoi, incearca sa-ti amintesti gandurile de ieri, de alaltaieri si de acum o saptamana.

Exista anumite tipare?

Sau, mai precis, poti constata existenta unor tipare negative?

Poti observa o repetare  a gandurilor negative sau inutile?

Iti trec prin minte des?

Ai primit plangeri din partea celorlalti ca esti un pic cam smiorcait?

Stiinta ne permite o intelegere mai profunda a creierului. Ea ne poate arata functiile traductoarelor neurologice si exact care ar fi motivul din spatele acestor tipare repetitive de gandire – in special in cazul in care sunt implicate ganduri negative. Putem incepe sa intelegem care ar fi motivul pentru care ne-am blocat in acest ciclu de negativitate.

In continuare, intrebarea ramane, putem opri aceste ganduri negative? Si daca da, cum?

Ce se intampla cand ne eliberam de gandurile negative?

Nu este vorba doar de un proces de eliberare de gandurile negative prin verbaliarea acestora, desi aceasta este o credinta comuna sustinuta de multi. De fapt, a spune lucruri negative, dupa cum probabil stim din proprie experienta, ne face sa ne simtim si mai rau, in general. De asemenea, ii facem sa se simta rau si pe cei care ne asculta gemetele noastre neincetate. Si astfel ciclul poate continua.

Stiinta preia acest defect si ne permite o perspectiva asupra problemei si, prin urmare, ne ofera o solutie mai pozitiva. Pentru ca, tiparele de gandire negativa pot fi, de asemenea, negative pentru sanatatea ta, in special cea mentala.

Cum ne afecteaza gandurile negative creierul?

In interiorul creierului tau exista o retea de sinapse, care sunt separate de un spatiu gol. Acest spatiu gol este denumit fanta sinaptica. Cand ai un gand sau o emotie, o sinapsa trimite un semnal chimic prin acest spatiu gol catre o alta sinapsa, care , la randul sau, creeaza o punte de legatura prin care poate trece acest semnal electric incarcat cu toate informatiile continute de gandul respectiv. De fiecare data cand aceasta sarcina electrica este “declansata” de gandul respectiv, sinapsele implicate se apropie una de cealalta, astfel incat sa existe o distanta mai mica pentru facilitarea comunicarii dintre acestea.

In esenta, creierul tau se remodeleaza pentru a permite apropierea dintre cele doua sinapse. Creierul contribuie la accesarea gandului respectiv cu o mult mai mare usurinta. Astfel, ii permite mintii tale sa acceseze acel gand mult mai rapid.

Cum ne afecteaza acest lucru?

Asta inseamna ca, daca ai ganduri negative, acestea vor deveni din ce in ce mai frecvent in viata ta. Iti vei vedea de treburile tale zilnice si acel gand va continua sa-si scoata la iveala capul sau cel urat. Cu alte cuvinte, gandurile tale negative ar putea foarte bine sa rezulte intr-o personalitate destul de negativa.

Ce sa faci?

Partea opusa a acestui proces – ca si partea opusa a negativismului – este pozitivismul. Acelasi proces are loc si in cazul gandurilor pozitive. Ne putem instrui creierul sa inceapa sa perpetueze ganduri pozitive, mai degraba decat cele negative, in acelasi mod in care experimentam ciclul gandirii negative. Acest lucru ne va face sa fim fericiti si ne va ajuta sa ne dezvoltam o personalitate pozitiva si sanatoasa.

Evitarea negativitatii

Multe lucruri pot inspira pozitivitatea in viata noastra si exista mai multe masuri pe care le putem lua pentru a ne asigura ca suntem inclinati spre sarcini pozitive in fanta sinaptica. Tinteste catre un trai de viata lipsit de stres pe cat de mult cu putinta. Cand esti depresiv sau cand ai o stare de spirit proasta, hormonul cortizol este eliberat si poate cauza probleme de sanatate, care, la randul lor pot avea un efect asupra intregului ciclu. Abordeaza viata in spiritul echilibrului si in modul care te face cel mai fericit.

Aminteste-ti ca persoanele in compania carora iti petreci majoritatea timpului reprezinta cea mai mare diferenta. Daca esti inconjurat in mod constat de negativitate si de oameni negativi, poti sa te pierzi in deriva. Incojoara-te cu oameni optimisti si gandeste pozitiv si vei avea succes in obisnuirea creierului cu fericire.

Sursa

Va multumesc,

Psiholog Aina Blagoi