Zece moduri de a munci cu intelepciune, de a fi fericit si eficient in munca

000.7

1.Folositi-va corpul pentru a va ascuti mintea. Pe langa adoptarea unui regim sanatos de viata, 20 de minute de exercitii fizice pe zi sunt generatoare de energie, sensibi­litate, rabdare, flexibilitate si creativitate.

2. Invitati-va colegii sa-si dea frau liber sentimentelor. Astfel, ei vor munci mai mult si mai bine. Oamenii isi deschid intodeauna sufletul celor care nu se reped sa emita judecati si care stiu sa asculte.

3. Stabiliti anumite limite emotionale; intimitatile cu seful, angajatii sau colegii pot avea ca efect crearea unei atmosfere de lucru incarcate cu amintiri emotionale, care determina tulburari comportamentale si pierderea obiectivitatii.

4. Nu lasati nici o decizie numai pe baza rationamentelor logice. inainte de a semna un raport sau de a cita o autoritate pentru a va sustine recomandarile, apelati la intuitie, intrebandu-va ce simtiti in legatura cu pozitia pe care o adoptati. Acest obicei va da greutate opiniilor dumneavoastra.

5. Fiti flexibil. Modificati-va planurile pe termen lung, elaborate cu ajutorul constien­tizarii active, in functie de efectele obiectivelor pe termen scurt.

6. Fiti generos cand celalalt isi sustine cu tarie punctul de vedere care inseamna mai mult pentru el decat pentru dumneavoastra (veti sti acest lucru gratie constientizarii si empatici), cedati cu eleganta; veti castiga, astfel, suportul si respectul colegilor.

7. Inlocuiti, orice argument negativ cu unul pozitiv. Veti avea parce de mai multa intelegere daca in preambulul criticilor veti aseza cuvinte de apreciere si inaintarea plangerilor – intentia de a coopera.

8. Nu taceti cand simtiti ca aveti ceva important dc spus. Daca va framanta o problema, rostiti-o cu glas tare, astfel o veti face sub imperiul emotiilor. Este posibil sa nu provocati nici o schimbare, dar o data spusa raspicat, va veti simti mai bine.

9. Folositi-va capacitatile empatice. Gratie empatiei veti intelege intodeauna ce vrea sa spuna interlocutorul; si incercati sa va construiti replica in timp ce acesta vorbeste – inseamna ca nu ascultati cu inima, iar interlocutorul isi va da seana.

10. Fiti om, adica… imperfect. Profesionistii cer ajutorul atunci cand au nevoie si isi recunosc gresala atunci cand au facut-o, dupa care merg inainte, mai eficienti decat pana atunci.

Fragment din Mihaela Roco

Va multumesc,

Psiholog Alina Blagoi