8 exemple concrete de transformare a tensiunilor in oportunitati de conectare si intelegere

Psihoterapie individuala, cuplu si familie (EFT) București

8 exemple concrete de transformare a tensiunilor in oportunitati de conectare si intelegere

Loading

Titlul “Transforma tensiunile in oportunitati de conexiune si intelegere” este o poarta catre o lume in care dezacordurile devin oportunitati de a construi conexiuni mai puternice si de a ajunge la dezvoltarea mai profunda a relatiei cu partenerul tau. Acest articol va va ghida pas cu pas prin principiile comunicarii non-violente (CNV), oferindu-ti instrumente si tehnici practice pentru a transforma tensiunile in moment de intimitate si cooperare.

Haideti sa pasim impreuna pe acest drum plin de descoperiri si sa exploram cum putem crea o atmosfera de comunicare autentica si deschisa in relatia ta. Afla cum sa-ti exprimi nevoile si sentimentele intr-un mod care sa inspire empatie si sa consolideze legaturile tale afective. Esti pregatit sa descoperi secretul unei comunitati armonioase si sa construiesti un cuplu rezilient? Vino alaturi de mine in aceasta calatorie si fa primul pas catre o legatura mai profunda si mai implinitoare

Exprimarea “Eu” si nu “Tu” in Comunicarea Non-Violenta (CNV)

In Comunicarea non-violenta, exprimarea utilizarii “Eu” in loc de “Tu” este o strategie importanta pentru a evita acuzatiile si pentru a incuraja comunicarea deschisa si non-agresiva.

Iata cateva exemple de practice pentru a ilustra aceasta tehnica:

1.Acuzatie („Tu faci mereu lucrurile in felul tau si nu ma consulti niciodata…”):

  • “Tu faci mereu lucrurile in felul tau si nu ma consulti niciodata!”

Exprimare Folosind “Eu” (“Eu simt ca…”):

  • “Eu ma simt exclus/a atunci cand nu sunt implicat/a in deciziile importante si as aprecia sa fim mai colaborativi in luarea deciziilor..”

2.Acuzatie (“Tu nu ma asculti niciodata…”):

  • “Tu nu ma asculti niciodata atunci cand incerc sa iti explic cum ma simt!”

Exprimare Folosind “Eu” (“Eu simt ca…”):

  • “Eu simt ca sunt neglijat/a atunci cand vreau sa spun ceva in timpul discutiilor noastre.”

3.Acuzatie (“Tu ma faci mereu sa ma simt inadecvat…”):

  • “Tu ma faci mereu sa ma simt inadecvat atunci cand critici modul in care fac lucrurile.”

Exprimare Folosind “Eu” (“Eu simt ca…”):

  • “Eu simt ca sunt nesigur/a atunci cand primesc critici constante si as aprecia feedback-ul intr-un mod mai constructiv.”

4.Acuzatie (“Tu uiti intotdeauna sa faci…”):

  • “Tu uiti intotdeauna sa faci lucrurile pe care le-ai promis!”

Exprimare Folosind “Eu” (“Eu simt ca…”):

  • “Eu ma simt dezamagit/a atunci cand promisiunile nu sunt indeplinite si as aprecia mai multa constanta in actiuni.”

5.Acuzatie („Tu ma critici mereu…”):

  • “Tu ma critic mereu pentru modul in care gestionez situatiile.”

Exprimare Folosind “Eu” (“Eu simt ca…”):

  • “Eu ma simt defensiv/a cand primesc critici constant si as aprecia o discutie mai constructiva despre modul in care putem face fata situatiilor dificile impreuna.”

6.Acuzatie (“Tu nu iti indeplinesti niciodata promisiunile…”):

  • “Tu nu iti vei indeplini niciodata promisiunile pe care le faci.”

Exprimare Folosind “Eu” (“Eu simt ca…”):

  • “Eu ma simt dezamagit/a cand promisiunile nu sunt indeplinite si as aprecia o discutie despre modul in care putem gestiona mai bine asteptarile reciproce.”

7.Acuzatie (“Tu intarzii intotdeauna…”):

  • “Tu intarzii intotdeauna si imi strici programul.”

Exprimare Folosind “Eu” (“Eu simt ca…”):

  • “Eu ma simt frustrat/a atunci cand intarzii pentru ca programul meu este afectat, si asa dori sa gasim impreuna modalitati de a gestiona mai eficient timpul.”

8.Acuzatie (“Tu nu auzi niciodata ceea ce am de spus…”):

  • “Tu nu auzi niciodata ceea ce am spus si continui sa faci cum vrei tu.”

Exprimare Folosind “Eu” (“Eu simt ca…”):

  • “Eu ma simt neglijat/a cand simt ca nu sunt ascultat/a in discutii, si as aprecia o abordare mai deschisa pentru a gasi solutii impreuna.”

Prin utilizarea expresiilor “Eu simt ca…” in loc de acuzatii directe catre partenerul tau, pui accent pe propriile tale sentimente si nevoi, facilitand o comunicare mai eficienta si deschisa. Acesta abordare reduce defensivitatea si creeaza un spatiu pentru ca ambii parteneri sa se simta ascultati si intelesi.

Prin adoptarea acestei abordari bazate pe “Eu”, ai o sansa mai mare de a evita defensivitatea si de a deschide calea pentru o comunicare mai profunda si mai constienta a propriilor sentimente si nevoi.

Principiile fundamentale ale Comunicarii Non-Violente includ:

1.Observarea Faptica

Descrie ceea ce simti in mod specific si concret, evitand judecati sau interpretari personale. In CNV, este important sa evidentiezi ceea ce vezi si sa iti exprimi perceptiile fara a adauga interpretari subiective.

2.Exprimarea Sentimentelor

Identifica si exprima sentimentele tale in legatura cu situatia respectiva. Foloseste cuvinte care descriu starile emotionale permitand partenerului sa inteleaga mai bine cum te simti.

3.Comunicarea a ceea ce ai Nevoie

Identifica si exprima nevoile tale. A fi constient de propriile nevoi si a le comunica deschis creeaza o baza pentru gasirea solutiilor care sa va satisfaca pe amandoi.

4.Exprimarea cererilor Clar si Concret

Atunci cand exprimi o cerere, asigura-te ca acestansa fie clara, specifica si concreta. Cererile vagi pot duce la confuzie si dificultati in gasirea unor solutii adecvate.

In calatoria noastra catre o comunicare mai armonioasa in cuplu, am explorat impreuna principiile comunicarii non-violente (CNV) ca instrumente esentiale pentru transformarea tensiunilor in conexiuni autentice. Ati descoperit ca fiecare conflict poate deveni o oportunitate de a construi incredere, empatie si intelegere reciproca.

Asa cum arhitectul modeleaza materialele pentru a crea o cladire solida, tu poti modela cuvintele si actiunile tale pentru a construi o relatie puternica si sanatoasa. Intelegand mai bine nevoile si sentimentele tale, dar si ale partenerului tau, deschizi usi catre intimitate si legaturi durabile.

Acum, cand pleci in continuarea calatoriei tale, aminteste-ti ca fiecare cuvant, fiecare gest, are puterea de a influenta directia relatiei voastre. Cu abordarea corecta si cuvintele potrivite, puteti transforma orice dezacord intr-un moment de apropiere si intelegere reciproca.

Te indemn sa aplici in practica cele invatate si sa fii deschis catre schimbare. In timp ce avansezi in aceasta calatorie, sanatatea relatiei tale depinde in mare masura de capacitatea voastra de a comunica si de a va sustine reciproc.

Sa va fie cu folos,

Psihoterapeut Aina Blagoi

RESURSĂ GRATUITĂ Învață cele 5 Limbaje ale Iubirii pentru Cupluri Fericite!

×