Gestionarea emotiilor: metoda STOP

Psihoterapie individuala, cuplu si familie (EFT) București

Gestionarea emotiilor: metoda STOP

Loading

Emotiile fac parte din noi, dar nu toti suntem la acelasi nivel de confort atunci cand vine vorba de a le simti, intelege sau gestiona. Temperamentul si educatia emotionala sunt doi factori care pot contribui la experienta noastra subiectiva.

Uneori ne putem simti coplesiti de un potop emotional pe care nu mai stim sa-l gestionam. Tehnica „STOP” ar putea fi utila.

S – stop: cand simti ca nu mai puteti controla emotiile. Nu incercati sa evitati sentimentul si nu va fortati sa reactionati. Realizeaza ca emotiile dvs. sunt acolo.

T – trageti aer in piept: faceti un pas inapoi. Respirati adanc abdominal, asezati-va comod pe un scaun. Repetati aceasta actiune de cateva ori.

O – observati cum va simtiti. Care sunt emotiile prezente? Numiti-le cu voce tare daca puteti. Incercati sa gasiti cuvintele cele mai precise. Fiti blanzi, rabdatori si atenti cu dvs. Incercati sa nu fugiti de emotii,  observatile, vedeti in ce parte a corpului sunt localizate si cu ce ganduri le asociati. De exemplu, furia poate fi cauzata de frustrare etc.

P – prezenta – traiti in prezent, nu sunteti nici in trecut, nici in viitor. Sunteti ACUM si AICI. Ganditi-va ce mesaje transmit aceste emotii? Ati putea lua parte la o activitate? Care ar fi aceea? Care ar fi consecintele?

Infruntarea situatiei duce adesea la atingerea obiectivului. Dupa depsirea obstacolului putem sa discutam cu cineva despre situatia pe care am depasit-o, sau putem sa folosim metode de relaxare

Metoda STOP ne ajuta sa ne concentram atentia asupra noastra si sa nu eliberam din rutina automata.

Va multumesc,

Psihoterapeut Alina Blagoi

RESURSĂ GRATUITĂ Învață cele 5 Limbaje ale Iubirii pentru Cupluri Fericite!

×