Îmbrățișarea iertării: Călătoria către eliberare și pace interioară

Psihoterapie individuala, cuplu si familie (EFT) București

Îmbrățișarea iertării: Călătoria către eliberare și pace interioară

Loading

Procesul de iertare se poate dovedi a fi o experiență profund eliberatoare, oferindu-ne posibilitatea de a experimenta o viață mai împlinită dacă alegem să îl practicăm activ.

Interesant este că putem ierta doar pentru că ne bucurăm de libertatea extraordinară de a alege. Avem puterea de a decide dacă iertăm sau nu, o decizie care nu poate fi impusă de nimeni altcineva.

Dacă alegem calea iertării, nicio forță externă nu ne poate împiedica, indiferent de greșelile sau comportamentul persoanei în cauză. Această capacitate de a ierta subliniază controlul personal pe care îl avem asupra propriei vieți.

Este benefic să ne reamintim frecvent despre această putere interioară și să prețuim capacitatea noastră de a face alegeri atât de profunde.

Mai mult, actul de iertare ne reamintește că am avut întotdeauna de ales: să lăsăm comportamentul altora să ne afecteze sau nu. Chiar dacă alegerea iertării poate fi dificilă pentru mulți, imaginați-vă cum ar arăta viețile noastre dacă am refuza să ne lăsăm răniți de acțiunile altora.

Având această opțiune, nu ar fi mai înțelept să reducem numărul de situații în care ne simțim afectați de comportamentul și acțiunile celorlalți, astfel încât nevoia de iertare să devină rară sau chiar inexistentă?

Capacitatea de a trăi fără a fi influențați negativ de acțiunile celorlalți, de a nu atribui vina altora și de a oferi iertarea sunt alegeri esențiale pentru a duce o viață plină de pace interioară.

Procesul proactiv de iertare include patru etape principale:

1.Inițial, domină furia justificată. La un moment dat, te-ai simțit rănit și ai fost supărat pe cineva care, în opinia ta, te-a nedreptățit. Îi învinovățești pentru starea ta emoțională, crezând că acțiunile lor, nu reacția ta, sunt sursa furiei tale.

2. A doua etapă apare când conștientizezi că furia îți dăunează. Îți dai seama că sentimentele negative îți afectează starea de bine emoțională și fizică. Așadar, te îndrepți spre iertare, fie că începi să vezi situația din perspectiva celeilalte persoane, fie că alegi să te detașezi de problema respectivă.

3. A treia etapă vine odată ce observi beneficiile iertării. Alegi să te eliberezi de furie cât mai curând posibil, simțind durerea doar pentru o perioadă scurtă, apoi încerci să repari sau să depășești situația.

4. A patra etapă implică decizia de a nu te mai enerva deloc sau foarte rar. Practici iertarea anticipată pentru potențialele provocări, însoțită de gânduri precum:

  • “Aleg să nu pierd frumusețea vieții din cauza furiei.”
  • “Știu că doare să nu fii iertat, așa că aleg să mă eliberez.”
  • “Viața este plină de frumusețe, pe care o pierd dacă mă agăț de furie.”

Aceste etape nu sunt neapărat liniare sau universale, iar intensitatea iubirii sau furiei poate influența rapiditatea cu care cineva poate ierta. Important este să recunoaștem că avem puterea de a alege iertarea, permițându-ne astfel să deschidem drumul către vindecare și pace interioară.

Să vă fie cu folos,

Psihoterapeut Alina Blagoi

 

RESURSĂ GRATUITĂ Învață cele 5 Limbaje ale Iubirii pentru Cupluri Fericite!

×