Nu cerși atenția sau iubirea nimănui

Psihoterapie individuala, cuplu si familie (EFT) București

Nu cerși atenția sau iubirea nimănui

Loading

O relație toxică nu se caracterizează doar prin abundența de cuvinte negative, ci și prin lipsa de empatie și indiferență. În acest articol, îți explicăm de ce nu ar trebui să cerșești atenția sau iubirea.

Nu cerși atenția sau iubirea nimănui

Nu cerși iubirea de la cineva care nu își face timp pentru tine, de la cineva preocupat doar de sine. Nu face asta niciodată. Nu merită atenția ta cel care te face să te simți invizibil și nesemnificativ prin indiferența sa. Te merită cel care, prin atenția sa, te face să te simți valoros și prezent.

Iubirea trebuie demonstrată, nu cerșită. Faptul că simți nevoia să cerșești iubirea reflectă o mare injustiție emoțională și un dezechilibru în relație.

Te merită cel care vorbește mai puțin, dar face mai mult. Nu merită atenția ta cel care te caută doar când are nevoie de tine, ci cel care este acolo pentru tine când ai nevoie, nu doar când îi convine. Te merită cel care, fără a aștepta ceva în schimb, te poartă în suflet, te simte și te face să te simți important în viața sa.

În cele din urmă, este simplu: persoana care te merită este aceea care, având libertatea de a alege, se apropie de tine, te apreciază și îți dedică timp și gânduri.

Nu există lipsă de timp, ci lipsă de interes

Se spune că nu există lipsă de timp, ci lipsă de interes, pentru că atunci când oamenii își doresc cu adevărat ceva, noaptea devine zi, marțea devine sâmbătă și un moment devine o oportunitate.

De asemenea, se spune că cei care așteaptă prea mult, se dezamăgesc și suferă. Așadar, trebuie să ne ajustăm așteptările și să ne amintim să nu așteptăm nimic de la nimeni, ci să așteptăm totul de la noi înșine.

Speranțele și așteptările sunt adesea (dacă nu întotdeauna) sursa eșecurilor emoționale și, prin urmare, a percepției că lipsa de interes a celorlalți este o trădare.

Când percepem ceea ce fac sau spun ceilalți ca pe o înșelătorie, simțim cu adevărat durere. Durerea emoțională se comportă la nivel cerebral la fel ca durerea fizică.

Apreciază-te și iubește-te corect

Dedică timp oamenilor care merită și care te fac să te simți bine. Nu cerși atenția, prietenia sau iubirea nimănui. Cine te iubește, îți va arăta asta mai devreme sau mai târziu. De aceea, dacă te afli într-o situație de injustiție emoțională, amintește-ți:

Nu suna pe cineva care nu te sună și nu răspunde la apelurile tale. Nu căuta pe cine nu îți simte lipsa. Nu-ți fie dor de cine nu te caută. Nu scrie, nu te supune pedeapsei indiferenței demonstrată prin mesaje ignorate sau tăceri nejustificate.

Nu aștepta pe cineva care nu te așteaptă, apreciază-te și încetează să cerșești și să implori iubirea. Așa cum am spus, iubirea trebuie demonstrată și simțită, dar niciodată cerșită. Afectiunea ta trebuie să fie pentru cei care te iubesc și te înțeleg fără să te judece.

Și, mai presus de toate, nu uita valoarea zâmbetului tău în fața oglinzii. Iubește-te și apreciază-te pentru tot ceea ce ești și nu pentru ceea ce cineva care nu te merită îți face să crezi. Iubește-te corect și înțelege că faptul că cineva te neglijează nu înseamnă că tu nu trebuie să faci tot posibilul pentru a te înconjura de oameni care te doresc în viața lor.

Să vă fie cu folos,

Psihoterapeut Alina Blagoi

RESURSĂ GRATUITĂ Învață cele 5 Limbaje ale Iubirii pentru Cupluri Fericite!

×