Sanatatea psihica este mai importanta decat cariera!

Psihoterapie individuala, de cuplu si familie (EFT) București si online

Sanatatea psihica este mai importanta decat cariera!

Loading

00000000000.5

Mediile de lucru, in care activam astazi sunt numite ,,pericole moderne” – unde ar trebui sa muncim ca niste roboti si masini pentru a face fata cerintelor, pentru a ne pastra locurile de munca si pentru a fi considerati ,,de succes”.

Oamenii din intreaga lume, platesc un pret prea mare pentru acest ,,succes”. Organizatia Mondiala a Sanatatii a numit despresia ca fiind o ,,criza globala”.

Atunci cand lucrezi pana ,,te arzi de tot” a devenit principalul risc ocupational si este deja o norma. Sa fii ocupat a devenit o onoare. Ni se cere sa gandim ca niste masini, care se clarifica cu liste la viteza maxima, care raspund in decurs de .006 secunde. Ne este frica sa fim considerati a fi lipsiti de caracter.

Si dupa toate astea ne intrebam, oare de ce perioada in care traim a fost numita ,,Epoca Anxietatii”?

Ceea ce face aceasta situatie si mai interesanta este ca omului ii place sa munceasca din greu. O munca bine facuta, o sarcina indeplinita cum trebuie aduce sentimentul de mandrie. Munca ne ofera un sentiment de identitate si de realizare, ne permite sa avansam si sa ne dezvoltam. Exista o valoare incredibila in munca.

Asociatia Psihologica din America avertizeaza ca conditiile nefavorabile de munca, relatiile cu colegii si seful, presiunea la care suntem supusi din cauza unor responsabilitati prea importante pot duce la riscul afectarilor de sanatate atat fizica cat si psihica. Mai mult de atat, deseori oamenii nu recunosc amploarea stresului la care sunt supusi, pana cand nu apar simptome fizice care demonstreaza aceasta.

Iata trei pasi importanti care te vor ajuta sa eviti starile de stres cauzate de job-ul tau.

1.Nu exista ,,succes” fara sanatate

Castigurile salariale, bonusurile, statutul sau bunurile cumparate cu banii agonisiti nu vor reusi sa iti intoarca sanatatea. De exemplu, daca lucrezi la o organizatie care aduce lunch-ul la oficiu, tinandu-te ,,legat” de locul tau de munca, sau ti se cere sa raspunzi la e-mail-uri in timpul tau liber, ar trebui sa iti expui parerea asupra acestor incalcari sau in genere sa te concediezi. Nimic nu este mai valoros decat viata si sanatatea ta.

2.Exista mai multe sanse sa muncesti productiv si sa ramai sanatos atunci cand stabilesti limite.

Stabileste propriul tempou, propriile trepte spre succes si respecta-le. Asigura-te ca acorzi destul timp propriilor interese, somnului, intalnirilor sociale, activitatilor fizice si odihnei. Prevenirea nu este atat de costisitoare precum consecintele. Cercetarile arata ca stabilirea limitelor si pauzele in programul de munca asigura o eficienta si o productivitate mai mare la serviciu.

3.Gandeste-te ce vei lasa in urma ta.

Nimeni nu va veni la inmormantarea ta sa vorbeasca despre cat de repede puteai sa raspunzi la e-mailuri sau cat de impresionant era profilul tau pe LinkedIn. Evita sa te gandesti la ,,Bunuri pentru viata” si incepe sa te focusezi pe ,,Viata buna”, pe care psihologii o caracterizeaza ca fiind una care ne permite sa traim si sa prosperam prin conexiune profunda, intelegere, grija si prezenta.

Sursa: https://eushtiu.com

Va multumesc,

Psiholog Alina Blagoi

RESURSĂ GRATUITĂ Învață cele 5 Limbaje ale Iubirii pentru Cupluri Fericite!

×